Екзаменаційні питання
з курсу «Людина і світ» з методикою викладання
для студентів ІV курсу денної і заочної форми навчання
- Становлення методик викладання природничих та суспільствознавчих наук.
- Предмет і завдання методики викладання освітньої галузі «Людина і світ».
- Методи дослідження освітньої галузі «Людина і світ».
- Зв’язок методики викладання освітньої галузі «Людина і світ» з іншими науками.
- Аналіз програм і підручників у контексті суспільствознавчої та народознавчої змістової лінії інтегрованого предмету «Я у світі».
- Принципи побудови інтегрованого предмету «Я у світі».
- Сформулюйте освітні, розвивальні та виховні цілі інтегрованого предмету «Я у світі».
- Методика формування суспільствознавчих та народознавчих уявлень і понять на уроках«Я у світі».
- Методика формування вмінь на уроках«Я у світі».
- Специфіка відбору методів та методичних прийомів при викладанні змісту уроків «Я у світі».
- Основні напрямки удосконалення сучасного уроку «Я у світі» як основної форми організації навчального процесу.
- Типи і структура уроків «Я у світі».
- Форми вивчення освітньої галузі «Людина і світ».
- Методика організації краєзнавчих екскурсій.
- Використання на уроках «Я у світі» приказок, прислів’їв, дидактичних ігор.
- Розвиток мислення, мовлення й уяви в учнів під час виконання практичних завдань на уроках «Я у світі».
- Методика перевірки знань: тести, олімпіади, конкурсні завдання.
- Виховні, розвивальні можливості змісту уроків «Я у світі».
- Методика самостійної роботи з підручником «Я у світі».
- Особливості організації ігрової діяльності на уроках «Я у світі».
- Методи контролю навчальних досягнень учнів з курсу «Я у світі».
- Шляхи підвищення ефективності уроків «Я у світі» в сучасній школі.
- Комплексного використання методів навчання на уроках «Я у світі».
- Предмет і значення позакласної та позаурочної роботи.
- Методика проведення екскурсій, ранків, свят суспільствознавчої та народознавчої тематики.
- Методика повторення, перевірки і оцінки знань, умінь і навичок
- Методика використання додаткової художньої та науково-популярної літератури при підготовці до уроку «Я у світі».
- Методика проведення нестандартних уроків суспільствознавчої та народознавчої тематики.
- Використання сучасних педагогічних технологій на уроках «Я у світі».
- Методика організації домашньої роботи (робота з підручником, додатковою літературою)
- Моделювання та проектування на уроках курсу «Людина і світ».
- Матеріальна база вивчення освітньої галузі «Людина і світ». Класифікація обладнання.
- Елементи проблемного навчання на уроках курсу.
- Взаємозв’язок типу і структури уроку освітньої галузі «Людина і світ».
- Порівняльна характеристика традиційної та розвивальної систем навчання.
- Методика використання ТРВЗ-технології на уроках курсу.
- Інтеграція курсу «Я у світі» з іншими предметами.
- Використання інтерактивних технологій у процесі викладання курсу «Людина і світ».
- Словесні методи навчання освітньої галузі «Людина і світ» (розповідь, бесіда та їх види).
- Проблемна ситуація як фактор розвитку творчого мислення та мовлення молодших школярів на уроках «Я у світі».
- Методика проведення уроку-екскурсії краєзнавчого характеру (написання плану, підготовка та проведення екскурсії).
- Методика організації засвоєння нових знань, умінь і навичок на уроці «Я у світі».
- Методика організації систематизації, узагальнення засвоєних нових знань, умінь і навичок на уроці «Я у світі».
- Методика організації застосування засвоєних знань, умінь і навичок на уроці «Я у світі».
- Методика перевірки засвоєних знань, умінь і навичок на уроці «Я у світі».
- Методика організації домашньої навчальної роботи.
- Методика формування уявлень про людину як високорозвинену частину живої природи та суспільства.
- Неповторність та особливість кожної людини, методика її усвідомлення.
- Методика формування уявлень про людське життя як вищу цінність.
- Методика формування знань про народні традиції, обряди, символи, використання цих знань у позаурочній роботі.
- Методика формування уявлень про моральні цінності українського народу під час вивчення теми «Сім’я, родина, родовід».
- Методика формування уявлень про народну культуру українців, використання даного матеріалу в урочній та позаурочній роботі.
- Методика формування уявлень про основні пам’ятки, заклади, діячів культури свого народу, використання даного матеріалу в урочній та позаурочній роботі.
- Специфіка методики проведення уроків у 3 кл. на тему: „Людина як частина природи і суспільства ”.
- Специфіка методики проведення уроків у 3 кл. на тему: „Людина серед людей ”.
- Специфіка методики проведення уроків у 3 кл. на тему: „Людина в суспільстві ”.
- Специфіка методики проведення уроків у 3 кл. на тему: „Людина і світ”.
- Специфіка методики проведення уроків у 4 кл. на тему: „Людина як частина природи і суспільства ”.
- Специфіка методики проведення уроків у 4 кл. на тему: „Людина серед людей ”.
- Специфіка методики проведення уроків у 4 кл. на тему: „Людина в суспільстві ”.
- Специфіка методики проведення уроків у 4 кл. на тему: „Людина і світ”.
- Специфіка методики розробки проекту у 3 кл.: „Славетні українці ”.
- Специфіка методики розробки проекту у 4 кл.: „Внесок українців у винаходи людства, інші досягнення (у науці, культурі, спорті)”.