ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ
з методики образотворчого мистецтва
денна та заочна форма навчання
(бакалаври)
- Види та жанри образотворчого мистецтва, методика ознайомлення з ними у початковій школі.
- Графіка, види графіки. Процес створення малюнка.
- Композиція малюнка. Послідовність зображення предмета.
- Зображення предметів пласкої й об’ємної форми. Специфіка методики зображення предметів пласкої й об’ємної форми в 1-4 кл.
- Живопис предметів. Види живопису на уроках образотворчого мистецтва в 1-4 класах.
- Форми і методи роботи вчителя на заняттях з образотворчого мистецтва.
- Методика навчання малювання. Правила стилізації. Послідовність виконання декоративного малюнку. Народний орнамент.
- Методика зображення простору. Види пейзажів. Види архітектурних споруд.
- Методика малювання тварин. Зображення голови людини, фігури людини.
- Основні види діяльності на уроках з образотворчого мистецтва у 1-4 кл. (малювання з натури, малювання з теми, декоративне малювання, бесіди про мистецтво).
- Методика навчання малюнку, живопису, композиції у 1-4 кл.
- Методика навчання народному та декоративно-прикладному мистецтву.
- Мета і завдання курсу “Образотворче мистецтво з методикою викладання в початкових класах ”.
- Образотворче мистецтво та його значення в навчально-виховному процесі початкової школи.
- Вимоги до вчителя при викладанні образотворчого мистецтва в початкових класах.
- Становлення і розвиток методики викладання образотворчого мистецтва як науки.
- Методи і засоби навчання образотворчій грамоті в початкових класах.
- Вікові особливості дітей молодшого шкільного віку у процесі опанування образотворчого мистецтва.
- Програмно-методичне забезпечення та сприятлива психологічна атмосфера на уроці образотворчого мистецтва.
- Організаційно-технічні засоби для викладання образотворчого мистецтва в початковій школі.
- Особливості організації естетичного сприймання в початковій школі. Шляхи удосконалення сприймання та оцінювання мистецьких творів молодшими школярами.
- Особливості сприймання явищ природи та суспільного життя. Методи організації естетичного сприймання молодших школярів.
- Критерії та норми оцінювання знань, умінь та навичок молодших школярів з образотворчого мистецтва.
- Обсяг знань, умінь та навичок молодших школярів з образотворчого мистецтва.
- Особливості оцінювання шестирічних першокласників.
- Критерії та норми оцінювання знань, умінь та навичок учнів 2-4-го класу.
- 18.Методичні особливості навчання малюванню учнів молодших школярів.
- Послідовність навчання образотворчого мистецтва молодших школярів.
- Особливості структури уроку образотворчого мистецтва при застосуванні живописних матеріалів.
- Особливості структури уроку образотворчого мистецтва при застосуванні графічних матеріалів.
- Специфіка декоративного малювання. Основи декоративно-прикладного мистецтва для учнів молодших класів.
- Ознайомлення учнів з творами декоративно-прикладного мистецтва в 1-4 класах. Види орнаментів і їх використання.
- Пластичні матеріали та їх властивості. Поетапні прийоми роботи з пластичними матеріалами.
- Пластичні матеріали та їх властивості. Поетапність та технологічні прийоми роботи: а) пластиліном; б) пластичним тістом.
- Особливості структури уроку образотворчого мистецтва при застосуванні пластичних матеріалів.
- Планування уроків образотворчого мистецтва в початковій школі. Основні вимоги до планування роботи вчителя образотворчого мистецтва.
- Види навчальних планів з образотворчого мистецтва в початкових класах. Складання календарних планів з образотворчого мистецтва в початкових класах. Тематичне планування навчального матеріалу з образотворчого мистецтва.
- Методика проведення позакласної роботи з образотворчого мистецтва. Значення і місце позакласної роботи з образотворчого мистецтва. Види і форми позакласної роботи. Зміст і методи проведення занять.
- Оцінювання дитячого малюнка й аналіз творчих робіт. Аналіз творчих робіт з образотворчого мистецтва учнів молодших класів.
- Аналіз програм і підручників з образотворчого мистецтва.